Mont Blanc 2005 www.hrstka.cz

Rady, postřehy
Ceny

Chata Gonella1. část

z: kempu Aiguille Noire (1535 m)
na: Rifugio Gonella (3071 m)
čas: 12,30 - 20,30
převýšení: 1536 m
fotogalerie pro tento den
mapa 648x800 150 kB

Pozn.: Červená tečka na obrázku je chata Gonella - náš cíl. Pohled cca z poloviny morény.

Popis trasy:
Kempem projíždí cca každou hodinu autobus, který nás přiblížil do Cantine della Visaille (1659 m). Jen škoda, že autobus nejel dál, neboť nás čekala cca 3,5 km cesta po asfaltové silnici k ústí Lac de Combal. Zde jsme odbočili doprava k ledovci Miage okolo salaše Freney.

Jakmile se zdolá prudší nástup na hranu morény, tak se otevře kompletní údolí ledovce Miage a hned je vidět co nás čeká. Jde se nejprve po levé hraně morény, následně se přejde téměř na střed ledovce, kterým se jde až dozadu do údolí. Cesta je kompletně po kamenech.

Nástup k chatě Gonnella není přímo pod chatou a je potřeba nastoupat dál po ledovci Miage. Mine se vpravo zvedající ledovec Dome a dojde se na úroveň skalního hřebene Aig. Grisses, který se zvedá na pravé straně. Trasa následně vede vpravo ke skalám a z ledovce se přejde na skalky. Žlutými tečkami na skále je značena cesta (žluté značení je dobře viditelné již z dálky). Cca v polovině výstupu na chatu cesta klesá dolů na ledovec Dome, který se traverzuje vpravo a po skále se pokračuje opět nahoru. POZOR: zlom cesty dolů je hodně špatně značený a i my jsme nastoupali zbytečně vysoko a následně museli všechno dolů, což nás stálo hodně času.

Doplňující informace:

• Odkaz na stránky chaty Gonella.
    Chata je otevřena pouze do poloviny září, ale je zde poměrně příjemny winteroom (viz. fotogalerie).
  • POZOR: na chatě, ani okolo chaty a ani po skalní cestě k chatě není nikde voda. Nám naštěstí v den příchodu lehce zachumelilo, tak jsme měli co pít a z čeho vařit.
  • Na chatě je telefon pro přivolání pomoci. Součástí tohoto "orlího hnízda" je heliport.